پر نورترین لامپ هالوژن گلاریس در آمریکا ساخته شد

در لامپ های هالوژن، علاوه بر گاز بی اثر، گاز یک عنصر هالوژن، معمولاً ید، اضافه می شود، اضافه می شود .

لامپ هالوژن گلاریس انواع مختلفی دارد، اما در زمان خرید باید نه تنها به لامپ، بلکه ساختاری که قرار است خود لامپ روی آن استفاده شود نیز توجه کنید.

در واقع، استفاده از لامپ هالوژن برای لوستر یا نورافکن دیواری یک چیز است، استفاده از آن برای یک لامپ زمینی یا یک چراغ رومیزی.

اصول کار لامپ های هالوژن مانند لامپ های سنتی است: لامپ شیشه ای دارای یک رشته تنگستن نازک است که در داخل آن، هنگامی که گرم می شود، جریان را به گردش در می آورد.

تفاوت در این است که در لامپ های هالوژن یک گاز هالوژن به تنگستن اضافه می شود که به رشته اجازه می دهد به دمای بالاتری برسد و نور سفیدتر، گرمتر و شدیدتر از نور تولید شده توسط لامپ های معمولی تولید کند.

لامپ

یکی دیگر از مزایای لامپ های هالوژن افزایش طول عمر و بازده لامپ است: بسته به ولتاژ شبکه برق، یک لامپ هالوژن می تواند 2 تا 5 برابر بیشتر از یک لامپ رشته ای سنتی دوام بیاورد.

صرفه جویی در مصرف انرژی با استفاده از لامپ های هالوژن نیز قابل توجه است: در واقع، لامپ های هالوژن اغلب حتی در ولتاژهای بسیار کم کار می کنند و با یک ترانسفورماتور فروخته می شوند که اجازه می دهد تا ولتاژ جریان الکتریکی معمولی کاهش یابد.

هنگام خرید لامپ هالوژن، باید هم به لامپ و هم به ساختاری که قرار است روی آن استفاده شود توجه شود.

این مشکل در مورد لامپ های دیواری یا نورافکن وجود ندارد، اما در مورد لامپ های رومیزی یا زمینی، پایداری ضروری است: به دلیل ظرافت شیشه، باید اجسامی ثابت را انتخاب کرد که به راحتی در برابر ضربه ها و تنش های کوچک مقاومت کنند.