مردی با بیل مکانیکی بیل مکانیکی کوماتسو 220 فرزندش را به مدرسه می رساند

بیل مکانیکی کوماتسو 220 قطعه ای از تجهیزات ساختمانی سنگین است که برای طیف وسیعی از مشاغل مانند گودبرداری، ترانشه برداری، حفاری، بلند کردن یا بارگیری کامیون استفاده می شود.

دوام فوق العاده و عملکرد ساده آن، بیل مکانیکی را به یکی از محبوب ترین تجهیزات ساختمانی تبدیل کرده است بیل مکانیکی در دسته وسایل نقلیه خاکی قرار می گیرد و از یک بوم، سطل، دیپر (بازو)، کابین چرخان و مسیرهای متحرک تشکیل شده است.

آنها معمولا با استفاده از مکانیزم هیدرولیک کار می کنند در این مقاله با انواع و نحوه عملکرد بیل مکانیکی مورد استفاده در صنعت ساختمان آشنا می شویم.

بیل مکانیکی صنعتی در انواع نیازهای پیمانکاری و صنعتی از جمله راهسازی، ساختمان سازی، معدن و تخریب استفاده می شود.

بیل

برخی از کاربردهای رایج بیل مکانیکی عبارتند از بیل مکانیکی برای اجرای نرم و روان دارای قسمت های مختلفی است که می توان آنها را به سه بخش مجزا تقسیم کرد زیرانداز، کابین و بازو بوم اجزای اصلی هر بخش در زیر ذکر شده است.

زیر شاسی قسمت پایین بیل مکانیکی به زیرسازی معروف است و قسمت های متحرک مختلفی مانند ریل بیل مکانیکی، قاب مسیر، لنت مسیر، زنجیر مسیر، کفشک مسیر، پیچ و مهره مسیر، حفاظ سنگ، چرخ زنجیر، غلتک، هرزگرد و غیره را در خود جای می دهد.

کابین کابین عنصر اصلی کنترل بیل مکانیکی است. از قطعاتی مانند کنترل اصلی، ROPS (ساختار محافظ واژگون)، وزنه تعادل، موتور، مخزن سیال هیدرولیک و شیر کنترل اصلی تشکیل شده است مکانیسم کنترل از مدلی به مدل دیگر متفاوت است.

بازو بوم مکانیزم حفاری بیل مکانیکی است که در آن بازو و بوم با هم کار می کنند تا کار خاکبرداری را انجام دهند عناصر اصلی عبارتند از بوم، بازو، سطل، سیلندرها و چندین ضمیمه برس برش و چمن زن، چرخاننده سطل، برش کنده، مارپیچ، اکستنشن بوم، سطل درجه بندی، شکن و چکش، لایه لوله، قیچی درخت و غیره.