قیمت خرما زاهدی صادراتی به صورت عمده

خرمای زاهدی صادراتی امروزه به دلیل داشتن ویژگی های کیفی و فیزیکی بسیار عالی جزء پرفروش ترین نوع خرما در بازار فروش می باشد. این محصول دارای قیمت های متفاوتی در بازار است. قیمت خرما زاهدی صادراتی به صورت عمده در بازار بستگی به عوامل مختلفی دارد. یکی از مهمترین فاکتورهای مهم در تعیین قیمت این محصول می توان به فراوانی آن در بازار اشاره نمود. این نوع خرما با کیفیت و مرغوبیت بهتری برداشت شود، قیمت خرما زاهدی عمده نیز افزایش پیدا می نماید.

قیمت خرما زاهدی صادراتی به صورت عمده

عامل اصلی در تعیین قیمت خرما زاهدی صادراتی

عامل اصلی در تعیین قیمت خرما زاهدی صادراتی برداشت خرما در مناطق جنوبی کشورمان با تنوع بسیار زیادی روبرو است، به طوری که در هر کدام از مناطق استان های جنوبی ایران انواع مختلفی از این محصول با کیفیت های متفاوت برداشت و در بازار با درجه بندی های مختلف عرضه می گردد، اما یکی از بهترین نوع خرما که دارای طرفداران بسیار زیادی نیز در مناطق مختلف ایران می باشد، خرما زاهدی صادراتی است.

این نوع خرما هم اکنون با کیفیت های متفاوت در بسته بندی های مختلف در بازار عرضه می گردد، قیمت خرما صادراتی زاهدی در دوره های مختلف سال متغیر است و این تفاوت قیمت می تواند، نشأت گرفته از عوامل بسیار زیادی باشد. در این مطلب تلاش می‌کنیم، عامل اصلی در تعیین قیمت خرما زاهدی صادراتی را مورد بررسی قرار دهیم که به این صورت است.

امروزه مهمترین فاکتور اساسی در تعیین قیمت این نوع خرما در ایران مرغوبیت و کیفیت این محصول است، از آنجا که خرما زاهدی دارای درجات مختلفی از لحاظ کیفی می باشد، به طوری که هر میزان مرغوبیت سطح مرغوبیت آن بالاتر برود، ارزش اقتصادی این محصول نیز می تواند، بیشتر بشود.

البته شرکت ارائه دهنده آن نیز سهم بسزایی در نرخ گذاری آن در بازار فروش دارد. میزان عرضه و تقاضا برای خرید و فروش این محصول از دیگر فاکتورهای اصلی در تعیین قیمت این نوع خرما می باشد. هر میزان بین عرضه و تقاضا رابطه متقابل وجود داشته باشد و بتوان با توجه به نیاز بازار عرضه آن را به خوبی انجام داد، قیمت این محصول در سطح متعادل نگه داشته می شود. اشاره به این نکته نیز بسیار مهم و اساسی است که با توجه به اینکه امروزه در میانگین تورم در بازار بسیار زیاد است، به همین دلیل نیز تعیین قیمت این نوع خرما، این عامل نیز سهم بسزایی دارد. ‌

مقایسه قیمت خرما زاهدی صادراتی

مقایسه قیمت خرما زاهدی صادراتی همانطور که گفته شد، خرما زاهدی در انواع متفاوتی با کیفیت های مختلف در بازار و فروش وجود دارد که از لحاظ قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. این تفاوت قیمت به خاطر وجود فاکتورهای بسیار زیادی است که با در نظر گرفتن آنها می توان در زمینه نرخ گذاری این محصول گذار باشد.

در حال حاضر کارشناسان فروش این محصول تاثیر هر کدام از این موارد را در تعیین قیمت خرما زاهدی تازه صادراتی بسیار موثر می دانند. در ادامه این مطلب به مقایسه قیمت خرما زاهدی صادراتی در بازار عرضه آن می پردازیم.

  • یکی از مهمترین فاکتورهایی که باعث می شود، این محصول دارای قیمت های مختلفی در بازار باشد، می‌توان به نوع بسته بندی آن اشاره نمود، هر میزان بسته بندی این محصول در ظروف مناسب و شکیل باشد، ارزش اقتصادی آن نیز افزایش پیدا می‌کند.
  • شرکت هایی که در زمینه بسته بندی و پخش این محصول در بازار فعال هستند هر کدام به نوعی باعث تفاوت قیمت این نوع خرما در بازار فروش می شوند.
  • نوع بسته‌بندی و زیبایی این محصول در مقایسه قیمت این محصول تاثیر گذار است.

هزینه های حمل خرما زاهدی از تهران به عراق

هزینه های حمل خرما زاهدی از تهران به عراق هر ساله حجم زیادی از خرما زاهدی از طریق شرکت هایی که در تهران در زمینه صادرات مشغول به فعالیت هستند، به کشورهای همسایه به خصوص عراق صادر می شود. این شرکت ها با در نظر گرفتن ضوابط و قوانین خاصی که در این زمینه وجود دارد، می توانند در فروش این نوع خرمای ایرانی در بازار عراق به موفقیت های چشمگیری برسند.

یکی از مهمترین فاکتورهای اساسی که این شرکت ها باید در هنگام صادرات خرما زاهدی مد نظر خود بگیرند، هزینه های حمل و نقل این محصول است، توجه کردن به این نکته باعث می‌شود که میزان سودآوری این محصول در کشور عراق افزایش پیدا کند. به همین دلیل امروزه شرکت های بازرگانی تمام تلاش خود را می نمایند تا بتوانند راه هایی برای حمل و جابجایی این محصول انتخاب کنند که برای آنها زیاد هزینه‌بر نباشد.

از آنجا که با کشور عراق، ایران دارای مرزهای خاکی و هوایی است، این شرکت ها با در نظر گرفتن تمام موقعیت جغرافیایی، می توانند، آسان ترین و ارزانترین راه را برای انتقال و جابه جایی این محصول استفاده نمایند تا هزینه حمل و جابه جایی کاهش پیدا نماید. البته انتخاب وسایلی که برای حمل و جا به جایی استفاده می شود، می تواند نقش مهمی در تعیین قیمت این محصول داشته باشد. به عنوان مثال حمل و نقل هوایی از لحاظ اقتصادی زیاد مقرون به صرفه نیست و باعث ایجاد هزینه های اضافی برای شرکت های صادر کننده این نوع خرما می باشد.

قیمت خرما زاهدی تازه در بازار تهران

قیمت خرما زاهدی تازه در بازار تهران خرما زاهدی یکی از پر فروش ترین نوع خرما در بازار تهران می باشد و هم اکنون این محصول با قیمت های متفاوت در این شهر در اختیار متقاضیان خرید قرار می گیرد. قیمت خرما زاهدی تازه در بازار تهران بستگی به عوامل مختلفی دارد، به طوری که هر کدام از این موارد می‌تواند در تعیین قیمت این محصول سهم بسزایی داشته باشد. در ادامه قیمت این محصول را در شهر تهران مورد ارزیابی قرار می دهیم که به این صورت است:

  • یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت این محصول در تهران، بودجه ای است که برای حمل و نقل آن اختصاص می دهند.
  • همچنین نام و شرکت ارائه دهنده آن در این شهر تاثیر بسیار خوبی در نرخ گذاری خرما زاهدی تازه دارد.
  • سطح کیفی این محصول یکی دیگر از مهمترین موارد تعیین کننده قیمت این خرما در این شهر شهر می باشد.
  • قیمت این محصول به صورت بسته بندی و فردی با یکدیگر است و اصولاً خرما بسته بندی زاهدی با ارزش اقتصادی بالاتری در بازار توزیع می گردد.

البته خرماهای دیگری نیز در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها نیز از لحاظ ارزش اقتصادی با یکدیگر متفاوت هستند و قیمت آن با توجه به مواردی که بیان شد، تعیین می‌گردد، اما قیمت خرمای کبکاب درجه یک و قیمت خرما زاهدی در بوشهر بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه می باشد، زیرا این محصول در این شهر بسیار فراوان و با بالاترین کیفیت در اختیار مصرف‌ کنندگان قرار می گیرد.