قیمت خرمای زاهدی درجه یک در تهران

خرمای زاهدی محصولی پرطرفدار و پرفروش است که در دو نوع خشک و نیمه خشک در بازار به فروش می رسد. این خرما با توجه به میزان رطوبت در ارقام مختلف و با رنگ های زرد تا قهوه ای در استان های جنوبی و جنوب غربی کشور به عمل می آید؛ البته انواع خرما زاهدی از نظر درجه کیفی تفاوت هایی با هم دارند که در این میان، نوع درجه یک این محصول از مرغوبیت بالایی برخوردار است. می توان گفت قیمت خرمای زاهدی درجه یک در تهران تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله نوع بسته بندی و فصل عرضه این محصول قرار می گیرد.

قیمت خرمای زاهدی درجه یک در تهران

عواملی که بر قیمت خرمای زاهدی تاثیر دارد

عواملی که بر قیمت خرمای زاهدی تاثیر دارد تولید انواع متنوعی خرمای زاهدی با درجات کیفی متفاوت در شهرهای مختلف کشور سبب شده این محصول با قیمت های گوناگونی در بازار به فروش برسد؛ بنابراین یکی از مهمترین عواملی که بر نرخ این محصول تاثیرگذار است، کیفیت و اندازه این خرما می باشد؛ هر چه خرما درشت تر و گوشتی تر باشد، با قیمت بالا تری عرضه می گردد. فله یا بسته بندی بودن خرمای زاهدی عامل دیگری است که بر قیمت این محصول تاثیر گذار است؛ پرواضح است انواع خرما بسته بندی با قیمت بیشتری در بازار به فروش می رسند؛ البته نوع بسته بندی خرما نیز در قیمت این محصول تاثیر به سزایی دارد.

رطوبت پایین خرمای زاهدی سبب شده تولیدکنندگان خرما این محصول را با بسته بندی های متفاوتی عرضه نمایند؛ می توان گفت یکی از ساده ترین بسته های خرما، بسته های نایلونی هستند که قیمت پایین این نوع بسته بندی، در نرخ مناسب خرما زاهدی تاثیرگذار است؛ با این وجود تولیدکنندگانی که از بسته های شکیل تر استفاده می نمایند، می توانند با قیمت بالاتری محصولات خود را به فروش برسانند.

یکدستی خرمای زاهدی را نیز می توانیم به عنوان یک عامل مهم در نرخ این محصول نام ببریم؛ هر چه خرما یک دست تر باشد، مشتری پسند تر است. جالب است بدانید برند خرمای زاهدی نیز یکی از عوامل موثر در قیمت این محصول به شمار می آید؛ معمولاً محصولات دارای برند با درجات کیفی بالا تری عرضه می گردند و با قیمت بیشتری به فروش می رسند.

در صورتی که خرمای زاهدی به صورت فله به فروش برسد، تمیز بودن خرما نیز بسیار مهم می باشد چون انواع خرما بسته بندی در بیشتر مواقع به صورت بهداشتی و بدون ناخالصی عرضه می گردند؛ منظور از تمیز بودن خرما این است که هیچ گونه سنگ، چوب و ناخالصی در بین دانه های خرما وجود نداشته باشد. فصل خرید خرما نیز یکی از عوامل موثر در قیمت این محصول می باشد؛ معمولاً قیمت خرما در اواخر تابستان که فصل برداشت این محصول است، مناسب تر می باشد چون هزینه های انبارداری به قیمت تمام شده این محصول اضافه نمی گردد.

نوسانات بازار هم یکی از عوامل موثر بر نرخ خرمای زاهدی می باشد؛ با بالا رفتن نرخ ارز و قیمت کالاهای اساسی، نرخ محصولاتی مانند خرما نیز بالا می رود. از دیگر عوامل موثر بر قیمت خرما می توان به نحوه خرید این محصول اشاره کرد؛ در صورتی که خرما به صورت مستقیم از تولید کننده خریداری گردد یا خرمای زاهدی با واسطه کمتری به فروش برسد، می توان از قیمت مناسب این محصول بهره مند شد.

بررسی هزینه های انبارداری خرمای زاهدی در کشور

بررسی هزینه های انبارداری خرمای زاهدی در کشور همان‌ طور که می‌دانید خرمای زاهدی در دسته محصولاتی قرار می گیرد که تولیدکنندگان، کمترین دغدغه را برای نگهداری و انبارداری این نوع محصول دارند؛ خشک بودن خرمای زاهدی یک مزیت برای این محصول به حساب می آید چون آن چه سبب فساد خرما می گردد، رطوبت بالای این محصول می باشد و از آن جا که خرمای زاهدی رطوبت پایینی دارد، به شرایط نگهداری ویژه ای احتیاج ندارد و در دمای معمولی محیط هم قابل نگهداری می باشد؛ با این وجود زمان عرضه خرمای زاهدی در شرایط نگهداری این محصول تاثیرگذار است.

از آن جا که بعضی از تولید کنندگان خرمای زاهدی این محصول را به صورت نیمه خشک نیز انبار می کنند، باید شرایط دمایی مناسبی برای این محصول در نظر بگیرند تا از فساد و خرابی این خرمای منحصر به فرد جلوگیری به عمل آید؛ البته به طور کلی می‌توان گفت هزینه های انبارداری خرمای زاهدی نسبت به انواع دیگر خرما، مناسب تر می باشد و در فصول سرد سال به سبب مهیا بودن شرایط مناسب دمایی می‌توان با هزینه کمتری این محصول را نگهداری نمود. بنابراین قیمت خرما خشک زاهدی با توجه به انبار داری آسان این محصول، بسیار مناسب می باشد.

ارزان ترین نوع خرمای زاهدی درجه یک

ارزان ترین نوع خرمای زاهدی درجه یک از آن جا که می دانید، قیمت خرما زاهدی درجه یک بالاتر از انواع این محصول با درجات کیفی پایین تر می باشد به همین سبب اگر بخواهیم ارزان ترین نوع خرمای زاهدی درجه یک را نام ببریم، باید به این نکته توجه کنیم که عوامل دیگری به غیر از کیفیت، سبب می شود تا بتوانیم این محصول درجه یک را با قیمت مطلوب تری خریداری نماییم؛ خرید عمده خرما یکی از راه هایی است که می توان خرمای درجه یک زاهدی را با قیمت مناسبی تهیه نمود؛ البته افرادی که به اندازه نیاز ماهانه خود این محصول را خریداری می کنند، نمی‌توانند خرمای زاهدی را به صورت عمده تهیه کنند و در بیشتر مواقع فروشندگان خرما هستند که با خرید عمده از قیمت مناسب این محصول بهره مند می گردند.

یکی از راه هایی که خریداران خرده خرما می توانند این محصول را با نرخ بهتری خریداری کنند، خرید خرمای زاهدی با بسته های ساده تر و یا خرید این محصول به صورت فله می باشد؛ البته خرید خرما به صورت مستقیم از تولیدکننده نیز یکی از راه هایی است که می توان خرمای درجه یک زاهدی را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری نمود.

قیمت خرما زاهدی با بسته بندی

قیمت خرما زاهدی با بسته بندی تولیدکنندگان خرمای زاهدی این محصول را با بسته های گوناگون و با وزن های مختلف به بازار عرضه می نمایند. وجود این خرمای خوشرنگ با وزن ها و بسته های متفاوت سبب شده خریداران این محصول بتوانند به راحتی مطابق با نیاز خود، خرما زاهدی با بسته بندی مناسب را خریداری نمایند؛ البته از آن جا که خرما زاهدی محصولی صادراتی به شمار می آید، تولیدکنندگان این نوع خرما با توجه به کشور متقاضی، بسته بندی مناسبی برای این محصول در نظر می گیرد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید صادرات خرما زاهدی علاوه بر کشور های همسایه، به کشور های اروپایی نیز صورت می پذیرد.