فرق خرما خشک ربی و پیارم

نخل های خرما انواع مختلف دارند که مطلوب ترین انها خرما رابا و پیروس هستند. در این مقاله تلاش کردیم تا میان خرمای خشک بیابانی و مروارید تمایز قائل شویم. فراورده های دیگری نیز از ایران به کشورهای اسیایی و اروپایی صادر می شود که تاریخ انتشار ان به سال ۲۰۰۸ باز می گردد.

یکی از تفاوت‌های این دو محصول فصل برداشت از این دو تاریخ است، به عنوان مثال فصل برداشت خرما در میانه تابستان و اوت، در حالی که فصل برداشت محصول در اوایل پاییز و ماه مهر اغاز می‌شود.

این موضوع ممکن است در فرم دیداری خاخام خرما که به رنگ قرمز است و قهوه ای تیره و رنگی به ان داده می شود, نمایان گردد. با این حال، تاریخی که در پرام استفاده می شود طلا است و در فصل برداشت، ان را قهوه ای روشن و نادر، تقریبا سیاه است.

 

 

خرما ربی پیارم

همان طور که گفته شد خرما با ریشه و سبزیجات از بهترین خرمای صادراتی در ایران است.

اکثر خرما، مانند کباب اجری، جزو بهترین خرما است. لازم به ذکر است که خرما حاجی اباد در استان سیستان و بلوچستان و به ویژه در ایران شهر و سراوان پرورش یافته است, اما خرمای هرمزگان در استان هرمزگان که به عنوان حاجی اباد شناخته می شود, کاشته می شود. مقدار خرما از خرمای مربی بیشتر است به همین دلیل قیمت ان بیشتر از خرمای راحی است. این امر منجر به صادرات بیشتر در بازارها شده است.

فرق خرما ربی و پیارم

همان طور که قبلا ذکر شد، تفاوت بین خرما «خاخام» و خواهر و برادران من در رنگ ها و فصل برداشت انان می باشد.

اکنون می خواهیم تفاوت های دیگر بین این دو خرمای مرغوب در کشور را بررسی کنیم، تفاوت های دیگر شامل شکل و اندازه انان می باشد. هر دو محصول از نظر اندازه مشابه هستند اما همانطور که می دانید، از نظر ظاهر و رنگ با بقیه تفاوت دارند. همان طور که گفتیم، قیمت pirum بسیار بالاتر است.

خرما خشک ربی

این خرما به دو نوع خرمای خشک جزئی و نیمه خشک تقسیم می شود. این تنوع یکی از دلایلی است که فروش این تاریخ در بازارهای صادرات را به خوبی نشان می‌دهد. این رقم به این دلیل است که مردم سلیقه ها و ویژگی های مختلف خرمای خشک را دارند، در واقع عمر انبارمانی بیشتری نسبت به سایر خرما ها دارد که برای این ماده، نقطه قوی است. این کمک بزرگی به تهیه کنندگان این تاریخ است. به دلیل دشواری داشتن شیره‌ی خشک در بسته‌بندی، می‌توان ان‌ها را در هر بسته‌بندی کوچک یا بزرگ قرار داد.

 

 

 

خرما ربی شکری

همانطور که اشاره شد، خرما دارای انواع گوناگون است، از جمله خرما با [خرما] «ریبا» و [خرما] «شکری» که دربارۀ «خرمای ربیع» حرف زدیم. حالا می‌خواهیم درباره‌ی شکری‌ها کمی با هم صحبت کنیم.

خرمای قند بسیار شیرین هستند، زیرا در استان های جنوبی و کشورهای خلیج مانند عربستان سعودی کشت می شوند. تاریخ های دیگر شکری سوکاری نام دارند.

خرما در زمان برداشت از بافت بسیار نرم برخوردار بوده و با گذشت زمان بیشتر این بافت نرم ترد تر می شود.

خرما ربی و مضافتی

یکی دیگر از خرمای معروف ایرانی, خرمای مضافتی است که علاوه بر این خرماهای ربیعی مقادیر زیادی از خرمای محلی فروخته شده را عرضه می نماید. خرما رابا یا خرمای مضافتی به طور گسترده در بین مردم محبوبیت دارد، به ویژه خرمای مضافتی که به دلیل طعم جذاب ان یکی از معروف‌ترین خرما‌ها در ایران به شمار می‌رود و به طور گسترده به عنوان جایگزین شکر به کار می‌رود.

خرما ربی صادراتی

در این مقاله ما به پتانسیل بالای خرما در ایران اشاره می‌کنیم. خرما یکی از بهترین خرما های جهان است و به دلیل عدم اطلاع از بسته بندی مواد غذایی در ایران، هم اکنون به عنوان خرمای پاکستانی شناخته می شود. با این حال، این محصول به عنوان تاریخ پاکستان در جهان شناخته می شود، زیرا دانش بسته بندی ان در ایران وجود ندارد. با این وجود، در حال حاضر در جهان، به عنوان تاریخ ایران شناخته می شود.

 

 

 

 

قیمت خرما ربی صادراتی

این خرما به استان های کرمان و سحر بم به دلیل عدم امنیت در استان سیستان و بلوچستان به ایران فرستاده شده و به نقاط مختلف جهان ارسال می شود. این خرما پس از بسته بندی به نقاط مختلف جهان صادر می شود و همچنین در قیمت نهایی این محصول بسیار موثر هستند زیرا بسته بندی فیزیکی ان هنگامی که محصول در استان دیگری است و کارخانه بسته بندی در استان دیگر قرار دارد بسیار گران است و ان را گران تر از دلیل این خرما می باشد.

درخت خرما ربی

خرما رابا یکی از محصولات مهم سیستان و بلوچستان است و همانند دیگر درختان نخل در جهان است که عمدتا در مناطق گرمسیری ایران و جهان مانند هرمزگان، خوزستان و کشورهای خلیج فارس یا حتی در افریقا رشد می‌کند، که در ان تاریخ‌های مختلف نسبت به منطقه‌ای که در ان قرار دارند، از شکری تا مضافتی و خرمای رابی رشد می‌کنند.

برداشت خرما ربی

در بالا تر هم به این مضوع اشاره کردیم که فصل برداشت خرما ربی در اواسط تابستان است و هرچه این زمان بیشتر طول بکشد و خرما به سمت رسیده تر شدن برود به رنگ قهوه ای تیره یا مشکی میرود و هرچه این رنگ تیره تر باشد و خرما اصطلاحا گوشتی تر و هسته کوچک تری داشته باشد مرغوب تر است و طبیعتا قیمت بیشتری هم دارد.

 

 

 

جدول ارزش غذایی خرما ربی

خرما در مقایسه با سایر خرما های با ارزش غذایی بالا قرار دارد و ما ویتامین های مهمی را در جدول خرما مانند

ویتامین ا
ویتامین ب
ویتامین C
لاکتوز
فروکتوز
این ویتامینها در سلامت بدن و دهان و دندان حضور دارند.

طبع خرما ربی

خرما نوعی از مواد غذایی است که دارای طبیعتی گرم، خرما یک استثنا نیستند و خلق و خوی گرم دارند. به همین دلیل غذاهایی که در این گروه قرار دارند دارای ارزش تغذیه ای بالا بوده و به جای نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌توانند به عنوان مکمل غذایی استفاده شوند زیرا خرما به فراوانی شکر طبیعی همراه دارد که برای سلامت بدن بسیار مفید است و شکر طبیعی بدن سبب تولید انرژی خرما می‌شود.