صادرات خرمای شاهانی به صورت عمده

صادرات خرمای شاهانی با کیفیت به صورت عمده، به کشورهای همسایه توسط مراکز معتبر فروش انجام می گیرد، این مجموعه نیز از مراکز توزیع انواع خرمای ایرانی با کیفیت حداکثری در حجم های متفاوت می باشد که در بسته بندی بهداشتی عرضه می‌گردد. به دلیل مورد علاقه بودن این میوه مغذی، این مرکز در تلاش است با کیفیت ترین خرما شاهانی را با بهترین قیمت و با حذف واسطه ها به دلیل صرفه جویی در زمان و هزینه‌ی خریدار محترم، عرضه نماید.

صادرات خرمای شاهانی به صورت عمده

میزان صادرات سالانه خرمای شاهانی در ایران

میزان صادرات سالانه خرمای شاهانی در ایران کشور ایران از کشورهایی است که با کیفیت ترین خرما را در دنیا تولید می کند، شیوه‌ی نخلستان داری سنتی و استفاده از کودهای طبیعی و آبیاری و خاک مناسب در تولید خرما، از مشخصات اولیه خرمای این کشور می باشد که باعث کیفیت بالای آن شده است، پس یکی از عامل های موثر در کیفیت خرما، نحوه‌ی پرورش آن است.

میزان صادرات سالانه خرمای شاهانی در ایران با توجه به تولید بالای آن رو به به افزایش است، به طور کلی کشور ایران از جمله چند کشور برتر در صادرات سالانه انواع خرما به خصوص خرما شاهانی می باشد که از جمله خرماهای نیمه خشک می باشد و نحوه ی انبار داری آسان آن، باعث توجه صادر کنندگان انواع خرما به این نوع از خرما می باشد.

از دیگر عوامل موثر در کیفیت خرما، نحو‌ه‌ی انبار‌ داری و ذخیره سازی آن است، خرما به مدت ۶ ماه در محیط با دمای خنک قابل نگه داری است، پس توجه به این نکته می توان باعث ماندگاری بالای آن شد و از پلاسیدگی آن، هنگامی که به دست مشتری می رسد جلوگیری کرد. نوع خرما و نژاد مورد نظر در خرما نیز از دیگر عوامل موثر در کیفیت آن است که خرما های ایرانی و عربی از جمله خرما های با کیفیت هستند که دانه درشت و گوشت دار بودن، از نشانه های کیفیت بالای آن است.

بررسی تاثیرات صادرات خرمای شاهانی بر اقتصاد

بررسی تاثیرات صادرات خرمای شاهانی بر اقتصاد  از جمله عوامل موثر در کیفیت نهایی خرما بدون شک از همان برداشت و پرورش خرما آغاز می شود، مراقبت ویژه درختان خرما، مهارت ویژه کشاورز، نحوه ی انبار داری و شرایط نگه داری خرما از جمله عوامل تاثیر گذار در درجه بندی کیفی انواع خرما می باشد. خرما از جمله میوه هایی است که کشور ایران یکی از کشورهای برتر در تولید با کیفیت ترین خرما می باشد، که بخشی از آن برای نیاز بازار داخلی و بخش عمده ی آن به صورت صادراتی، به کشورهای مختلف صادر می شود،

صادرات هر کالایی تاثیر مثبتی بر اقتصاد هر کشور دارد، این موضوع در صادرات انواع میوه و مواد غذایی چون خرما نیز صدق می کند، که علاوه بر سود حاصل از فروش آن، باعث ارز آوری به کشور نیز می شود، از طرفی دیگر صادرات انواع محصولات کشاورزی با نام ایرانی بودن، باعث شناخته شدن کشور به محصولات با کیفیت و ثبت نام ملی در این عرصه می شود.

خرمای صادراتی انواع مختلف دارد، هر کدام از این نوع خرما ها با توجه به شکل ظاهری، طعم و مزه و شیره دار بودن یا نبود و منطقه ی جفرافیای که در آن جا کشت می شود، متغیر است.یکی از این خرما های صادراتی، خرما شاهانی می باشد که ویژگی های بارزی دارد که آن را از دیگر انواع خرما متمایز می کند.

این نوع خرما یکی از خرمای اصیل ایرانی می باشد، اولین مشخصه ی آن رنگ قهوه ای تیره و در مواردی روشن می باشد، البته باید خاطر نشان کرد که رنگ خرما در هنگام رسیدن کامل به رنگ قهوه ای تیره است و در هنگام نارس بودن رنگ زرد و گاهی قهوه ای روشنی دارد.

خرمای شاهانی ظفر صادراتی اغلب در استان های فارس و بوشهر و هرمزگان کشت می شود، ظاهری کشیده دارد و به صورت نیمه خشک می باشد و رطوبت آن ۱۵ درصد می باشد که این موضوع باعث شده انبار داری آن راحت تر باشد و میزان صادرات آن افزایش یابد.

وضعیت صادرات خرمای شاهانی

وضعیت صادرات خرمای شاهانی همان طور که گفته شده انواع خرما ایرانی به کشورهای مختلف صادر می گردد که یکی از مهم ترین خرمای ایرانی، خرمای شاهانی بوشهر می باشد که طعم مطلوب و نیمه خشک بودن و نگهداری آسان و به طور کلی تاریخ انقضای بالای آن باعث شده، وضعیت صادرات خرمای شاهانی مطلوب باشد، حدود ۳۰ درصد از صادرات خرما ایرانی به خرما شاهانی اختصاص دارد.

بسته بندی مناسب و بهداشتی از جمله مهم ترین ویژگی های یک خرمای با کیفیت برای صادرات است، خرمای شاهانی بدون هسته در بسته بندی کارتنی و ظروف یکبار مصرف درب دار، بهترین روش در بسته بندی خرما برای صادرات می باشد که باعث می شود وضعیت صادرات خرمای شاهانی رو به رونق باشد.

نحوه ی ذخیره سازی اصولی و بهداشتی و به طور کلی انبار داری مناسب خرما از جمله عوامل تاثیر گذار در صادرات خرما است، خرما شاهانی باید دارای ظاهری حبه ای داشته باشد؛ بطوری که چسبندگی در آن ها مشاهده نمی شود. دمای نگه داری در انواع خرما ها بسیار مهم می باشد که بین -۵ تا ۵ درجه متغیر است.

صادرات خرمای شاهانی بدون هسته به کشورهای عربی

صادرات خرمای شاهانی بدون هسته به کشورهای عربی تنوع نژاد خرما در ایران بسیار بالا است. از جمله خرما بم، خرما زرد عسلی کبکاب، خرما مضافتی، خرما شاهرودی، خرما زاهدی و… هر یک از این خرماها از لحاظ ظاهری و نوعی طعم و مزه متفاوت می باشند، اما موضوعی که در اینجا مطرح است، کیفیت بالای هر یک از این خرما‌ ها می باشد که علاوه بر افزایش فروش آن، یکی از رکن های اساسی برای صادرات انواع خرما چون خرما شاهانی به کشورهای عربی می باشد.

صادرات خرمای شاهانی به کشورهای عربی، از طریق نمایندگی های پخش و فروش آن انجام می شود. نمایندگی های فوق پس از تولید این محصول توسط تولیدکنندگان اقدام به خریداری آن نموده و به صورت گسترده از طریق شعب فعال خود و اخذ مجوزهای رسمی برای صادرات، در اقصی نقاط جهان اقدام به فروش می کنند.

نمایندگی های فوق دارای درگاه های اینترنتی معتبر برای خرید خرمای شاهانی نیز هستند و با استفاده از این روش بهینه زمینه را برای عرضه و فروش غیر حضوری فراهم می آورند. فروش کالا و رساندن آن به دست متقاضیان محترم نیز یکی از دغدغه های مهم، در امر بازاریابی می باشد. بر این اساس همه خریداران و مصرف کنندگان این محصولات می توانند، با مراجعه به سایت مورد نظر این گروه، مشخصات کالای مصرفی خود را ارائه نموده، با دادن نشانی محل تحویل، در موعد مقرر آن را دریافت نمایند.