شیره خرمای طبیعی اصل

این شیر یکی از پرکاربردترین و مغذی‌ترین شیر‌های غذایی در بین افراد است. شیره خرما با داشتن خواص دارویی مناسب, علاوه بر طعم و مزه خاص خود, دارای خواص دارویی زیادی است که به دلیل طبیعت گرم و خشک برای تمام افراد در هر سنی مناسب است. شیره‌ی طبیعی خرما به دلیل غنی بودن گوارشی و رشد مو، بسیار مناسب و مفید است. برای تولید ویتامین C و D برای شفافیت و همچنین جلوگیری از پیری پوست استفاده می شود. یکی دیگر از خواص شیره طبیعی خرما این است که ان را کمک به افزایش وزن برای لاغر و همچنین چاقی در صورت و استفاده مداوم ان برای افزایش فعالیت جنسی بسیار مفید است. شیره خرما از منبع استخوان استحکامی است و به سبب پروتئین بزرگ به حفظ عضلات بدن کمک می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های شیره خرما، اصل تقویت قلب است. کسانی که از یبوست رنج می‌برند نیز می‌توانند از شیره خرما استفاده کنند که یبوست را هم می‌گیرند. استفاده از قند خرما در خانم‌های حامله با باز شدن سرویکس و باز کردن دهانه رحم کمک زیادی می‌کند. شیره خرما به عنوان یکی از مناسب‌ترین مناسب‌ترین مناسب‌ترین افزودنی‌ها در ایجاد ضعف بدن و خستگی شناخته می‌شود.

شیره خرما اصل

ضمنا شربت خرما حاوی ویتامین‌های B۱، B۲، B۳ و B۵ نیز می‌باشد که علاوه بر دارا بودن خواص تغذیه‌ای، ویتامین‌های B۱، B۲، B۳ و B۵ نیز دارای ارزش تغذیه‌ای مناسبی می‌باشند. شیره خرما واقعی سرشار از اهن و اسید فولیک بوده و برای افراد مبتلا به کم خونی بسیار مفید است. شیره خرما از منابع انرژی است که به منظور تهیه انرژی مصرفی روزانه به کار می‌رود. بهترین فصل برای استفاده از شیره خرما زمستان است، چون انرژی بدن را تامین می‌کند. این شیره خرما به عنوان یک منبع الهام بخش برای بهبود حافظه کودکان و افزایش ظرفیت یادگیری انان است. شیره خرما به علت درد روماتیسمی تجویز شد. همچنین برای کوری در شب و چشمان خشک و جلوگیری از عفونت و کاهش کلسترول خون مناسب است. شیره خرما غلیظ شده ارزش تغذیه‌ای بالایی دارد. توصیه می‌شود که همه روزانه از شیره خرما و خامه غنی شده استفاده کنند. در اثر حضور منیزیوم و فسفر میزان بقای سلول‌های عصبی در بدن افزایش یافت. شیره خرما دارای رنگ تیره و شفاف، و اگر به تنهایی خورده شود طعم خاصی دارد. «بهترین راه برای اطمینان از اینکه این خرید اصلی است خرید ان از مراکز خرید مشهور شیره خرما است.

شیره خرما طبیعی

شیره خرما دارای قند طبیعی بود که به جای شکر قهوه‌ای می‌تواند به عنوان شیرین‌کننده به کار رود. شیره خرما در دو نوع شیره صنعتی و سنتی تولید می‌شود. هر کدام از انها روش‌های تولید متفاوتی دارند. خرما دارای خواص بسیار عالی، شیره خرما نیز دارای خواص مشابهی است. شیره خرما از نظر رنگ، بو و مزه قابل شناسایی است. شیره خرما غلظت بسیار خوبی دارد به این معنا که نه خیلی شل و نه خیلی سفت است. شیره خرما تولید و در خانه تولید می‌شود به‌گونه‌ای که کیفیت تولید ان بالاتر است. روش خشک کردن سنتی به سه روش گرم، سیمان (سرد) و کاه تولید می‌شود. روش گرم این است که در دیگ های بزرگ سربازان با مقدار مساوی اب بجوشانید تا شیره غلیظ را به صورت سرد یا سیمان به دست اورند که در چاله هایی که نزدیک به یک متر بالای زمین قرار دارند ریخته شده و با فشار زیادی که از انها اب بیرون می اورند. اما روش حصیر این است که به جای سیمان از سبد کاه درست شود و با وارد کردن فشار زیاد به خرما، شیره از منافذ حصیر بیرون می اید.

 

 

 

شیره خرما عالی

شیره خرما از محصولات غذایی مهم و سالم است و در فرایندهای مختلف تولید می‌شود. برای به دست اوردن شیره‌ی کامل خرما باید از کیفیت بالا و تاریخ تصفیه شده استفاده کرد. شیره خرما دارای املاح و ویتامین‌هایی است که ارزش تغذیه‌ای بالایی دارند. شیره خرما دارای طعم شیرین و رنگ روشنی است که چشم می‌تواند شیره عالی شیره خرما را تشخیص دهد. هنگامی که شیره خرما با کیفیت بالا است می توان ان را به جای شکر در پخت کیک سیب، شیرینی و حتی بلسان و چرب استفاده کرد. شیره خرما مناسب افراد ضعیف الاراده که روزانه از ان استفاده می‌کنند بوده و به طور مداوم از شیره خرما استفاده می‌کند، چون اگر شیره خرما وارداتی نباشد به بدن و سیستم ایمنی ان اسیب می‌رساند. برای کم خونی شیره خرما مخلوط با اب انگور و اب توت، و استفاده از یک قاشق از معجون شگفت انگیز هر روز، از بین بردن کم خونی و سرگیجه در مردم. استفاده از شیره‌ی خرما به عنوان یکی از راه‌های توصیه و تاکید بر گزارشات کتاب‌های طب سنتی بوده است.

شیره خرما تقلبی

متاسفانه امروز در بازار شیره خرما تقلب زیادی شده است. برخی تولید‌کنندگان شیره خرما از مواد با کیفیت پایین برای تولید ملاس استفاده می‌کنند و کسانی که شیره خرما اصیل را تشخیص نمی‌دهند، خرمای تقلبی می‌خرند. استفاده از شیره‌ی خرما به دلیل مسائل و مشکلات زیادی که ایجاد می‌کند، باعث شده است که به راحتی نمی‌توان وجود پره‌ها را تشخیص داد و به حق بودن شیره‌ی ان پی برد. یکی از راه‌های تشخیص شیره‌ی تقلبی و ناسالم این است که اگر شیره‌ی خرما معتبر باشد، منقرض می‌شود، اما شیره‌ی تقلبی به پایان نمی‌رسد. جابه جا کردن مواد غذایی علامت دیگری از شیره مصنوعی خرما است، چون دارای مواد نگهدارنده ای است که به ان اضافه شده است. یکی دیگر از علائم این شیره خرما جعلی ان است که وقتی به کیفیت پایین و ناخالص محصول می رسد، کپک کپک زده واقعی است. رنگ شیره خرما نیز به دلیل تنوع زیاد خرما متفاوت و تیره رنگ است و رنگ شیره خرما نامناسب است. میوه خیلی شیرین نیست. شیره خرما از ارزش غذایی کمی برخوردار است. دلیل این امر تولید شیره های نامرغوب و نامناسب است.