سرامیک میبد یزد که شب ها به زمین فوتبال تبدیل می شود

سرامیک میبد یزد یکی از سه نوع مهم از مواد مهندسی هستند که عمدتاً مصنوعی هستند.

دو مورد دیگر فلزات و پلاستیک هستند سرامیک ها شامل مواد روزمره مانند آجر، سیمان، شیشه و چینی می شود آنها همچنین شامل مواد غیرعادی مورد استفاده در الکترونیک و فضاپیماها هستند.

اکثر سرامیک ها سخت هستند و می توانند گرما و مواد شیمیایی را تحمل کنند این خواص به آنها کاربردهای متنوعی در صنعت می دهد.

هنرمندان همچنین سرامیک خلق می کنند در این مقاله به استفاده از سرامیک در صنعت می پردازیم برای اطلاعات در مورد چگونگی ساخت سرامیک توسط هنرمندان، به سفال مراجعه کنید.

تولیدکنندگان سرامیک های رایج را از مواد معدنی مانند خاک رس، فلدسپات، سیلیس و تالک می سازند این مواد معدنی که سیلیکات نامیده می شوند، بیشتر پوسته زمین را تشکیل می دهند. خاک رس یک سیلیکات مهم است.

سرامیک

اما در همه مواد سرامیکی استفاده نمی شود به عنوان مثال، شیشه از شن و ماسه ساخته شده است شیمیدان ها موادی به نام سرامیک های پیشرفته را در آزمایشگاه از ترکیباتی غیر از سیلیکات ها می سازند این ترکیبات شامل آلومینا، کاربید سیلیکون و تیتانات باریم است.

اکثر محصولات سرامیکی مانند مواد معدنی خود می توانند اسیدها، گازها، نمک ها، آب و دمای بالا را تحمل کنند. اما همه محصولات سرامیکی خواص یکسانی ندارند.

سرامیک های معمولی عایق های خوبی هستند یعنی جریان الکتریکی ضعیفی دارند با این حال، برخی از سرامیک ها مقاومت الکتریکی خود را از دست می دهند و هنگامی که سرد می شوند به ابررسانا تبدیل می شوند (به ابررسانایی مراجعه کنید).

برخی از مواد سرامیکی مغناطیسی هستند مهندسان با کنترل نسبت و نوع مواد مورد استفاده، خواص سرامیک ها را کنترل می کنند.

خواص سرامیک ها آنها را به ویژه برای محصولات خاصی مناسب می کند محصولات ساخته شده از مواد سرامیکی شامل ساینده ها (مواد مورد استفاده برای سنگ زنی)، مصالح ساختمانی، ظروف غذاخوری، تجهیزات الکتریکی، محصولات شیشه ای و مواد نسوز (مواد مقاوم در برابر حرارت) می باشد.