از قابلمه چدن نیولایف کلاهخود جنگی بسازید

قابلمه چدن نیولایف اغلب تصاویری از روزهای قدیم و آشپزی در آتش کمپ را تداعی می کنند اما ابزار آشپزی کلاسیک امروزه به همان اندازه محبوب است.

دلیل خوبی وجود دارد که چرا ظروف چدنی برای سالیان متمادی وجود داشته است این ظروف فوق العاده بادوام و طولانی مدت هستند.

اگر قبلاً از چدن استفاده نکرده‌اید، ممکن است داستان‌های ترسناکی درباره سختی استفاده، تمیز کردن و نگهداری آن شنیده باشید.

اما زمانی که اصول اولیه پخت و پز با چدن را بدانید این احتمال وجود دارد که استفاده از آن و مراقبت از آن به اندازه بسیاری از انواع دیگر تجهیزات آشپزخانه آسان باشد.

این مقاله یک نمای کلی از ظروف چدنی، مزایای آن، نکاتی برای شروع استفاده از آن و موارد دیگر را ارائه می دهد یکی از دلایل اصلی که چدن برای چندین سال مورد توجه قرار گرفته است این است که تقریباً تخریب ناپذیر است.

قابلمه

در واقع با کمی تمیز کردن و مراقبت، حتی ظروف چدنی که نادیده گرفته شده اند و زنگ زده اند، اغلب می توانند به وضعیتی تقریباً جدید بازگردانده شوند.

علاوه بر این چدنی که به درستی چاشنی شده باشد، سطح نچسب خود را ایجاد می کند.

بهترین بخش این است که برخلاف تابه های نچسب سنتی که با پوشش تفلون یا سرامیک ساخته می شوند سطح نچسب روی چدن را می توان بارها و بارها با فرآیندی به نام «چشم زدن» دوباره اعمال کرد.

سطح طبیعی نچسب و طبیعت محکم آن ممکن است از مهمترین مزایای چدن باشد اما مزایای ظروف پخت و پز به همین جا ختم نمی شود.

برخی دیگر از مزایای قابل توجه پخت و پز با چدن عبارتند از:

هنگامی که چدن گرم شد، گرم می ماند که به گرم نگه داشتن غذا کمک می کند اما باید بدانید که این بدان معناست که مدتی طول می کشد تا چدن کاملاً گرم شود و کاملاً خنک شود.

قابلمه چدن را می توان بر روی هر نوع اجاق گاز (گاز، برق یا القایی) استفاده کرد همچنین می توان آن را روی شعله باز مانند آتش کمپ استفاده کرد یا به عنوان ظرف پخت مستقیماً در فر قرار داد.

هنگامی که اصول تمیز کردن چدن را بدانید، تمیز کردن آن از سایر انواع ظروف دشوارتر نیست به علاوه، سطح طبیعی نچسب آن حتی ممکن است تمیز کردن آن را نسبت به شیشه یا آلومینیوم آسان‌تر کند.