ارده کنجد فله رنگ لثه را روشن تر می کند

تیروزین، یک انتقال دهنده عصبی که ذهن را فعال و حافظه را تیز نگه می دارد، در ارده کنجد فله به وفور یافت می شود. آنها به دلیل محتوای مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا 3، یک غذای فوق العاده برای مغز هستند زیرا از کنترل انتقال دهنده های عصبی سالم، رشد مغز و حافظه پشتیبانی می کنند.

اسیدهای چرب چند غیراشباع که در روغن دانه کنجد یافت می شوند، از عملکرد سالم مغز حمایت می کنند. مقدار قابل توجهی پروتئین، “چربی سالم”، ویتامین E، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی حیاتی مانند منیزیم که از سلامت مغز حمایت می کنند ممکن است در دانه ها یافت شود.

اثرات ضد التهابی ارده کنجد برای کاهش درد و تورم بسیار مفید است. دانه های کنجد دارای غلظت بالایی از مس هستند که آنها را ضد التهاب می کند.

مطالعات نشان داده است که مصرف مکرر ارده کنجد به کاهش انواع بیماری های مرتبط با التهاب مانند آرتریت کمک می کند.

ارده کنجد همچنین حاوی مقدار قابل توجهی آهن است که به رساندن مواد مغذی و خون غنی از اکسیژن به هر ناحیه از بدن کمک می کند و باعث رشد و ترمیم بافت می شود.

ارده کنجد دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده هستند که آنها را به ویژه برای حفظ سلامت عالی دندان مفید می کند.

ویژگی های آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده به بهبود بریدگی های دهان، زخم ها و جلوگیری از رشد میکروب ها در دهان ما کمک می کند.

با توجه به مطالعات انجام شده، می توان با خوردن منظم ارده کنجد از مشکلات متعدد سلامت دندان، از جمله بد تنفس، زخم، خونریزی لثه و موارد دیگر جلوگیری کرد.

ارده کنجد برای کاهش تنش و اضطراب بسیار مفید هستند زیرا حاوی کلسیم و منیزیم هستند.

در مطالعات نشان داده شده است که ماساژ روغن دانه کنجد در درمان سردرد و بی خوابی موثر است.